Opgaver
I Handlerummet kan I planlægge, hvordan I vil markedsføre et produkt online. I skal vælge, hvordan jeres produkt skal præsenteres på en digital handelsplatform, og undervejs skal I sætte jer ind i de markedsføringstricks, der bliver brugt på nettet.
Opgave A: Dansk
Markedsføring handler om kommunikation!
Se introduktionsfilmen nedenfor og lav i Handlerummet en plan for, hvordan I vil markedsføre et produkt og forbered at kunne begrunde jeres valg. Se/læs undervejs de relevante film og tekster, som giver faglige argumenter.
Produktkrav
En præsentation (i powerpoint, planche eller lign.), der fremlægger jeres plan. I kan enten bruge den præsentation, man kan downloade til sidst, eller I kan lave jeres egen. Download også rapporten, der sammenfatter jeres valg.
I fremlæggelsen skal I nemlig kunne argumentere for
- de benyttede sproglige og visuelle virkemidler, herunder hvordan de retter sig mod den valgte målgruppe
- de digitale markedsføringstricks, som indgår i planen.
Desuden skal I overveje, hvilke fordele og ulemper planen indebærer for henholdsvis virksomheden, der skal sælge produktet, og kunderne, der skal købe det.
Opgave B: Samfundsfag (sociologi)
Jeres kunder er senmoderne individer med forskellige livsstile!
Se introduktionsfilmen nedenfor og lav i Handlerummet en plan for, hvordan I vil markedsføre et produkt og forbered at kunne begrunde jeres valg. Se/læs undervejs de relevante film og tekster, som giver faglige argumenter.
Produktkrav
En præsentation (i powerpoint, planche eller lign.), der fremlægger jeres plan. I kan enten bruge den præsentation, man kan downloade til sidst, eller I kan lave jeres egen. Download også rapporten, der sammenfatter jeres valg.
I fremlæggelsen skal I nemlig kunne argumentere for
- hvilken rolle forbrug spiller for identitetsdannelsen i det senmoderne samfund
- hvorfor det valgte produkt og de valgte virkemidler retter sig særligt mod det valgte forbrugersegment
- effekten af de digitale markedsføringstricks, som indgår i planen.
Desuden skal I overveje, hvilke fordele og ulemper planen indebærer for henholdsvis virksomheden, der skal sælge produktet, og kunderne, der skal købe det.
Opgave C: Samfundsfag (økonomi)
På det digitale marked er forbrugerne anderledes!
Se introduktionsfilmen nedenfor og lav i Handlerummet en plan for, hvordan du/I vil markedsføre et produkt og forbered at kunne begrunde jeres valg. Se/læs undervejs de relevante film og tekster, som giver faglige argumenter.
Produktkrav
En præsentation (i powerpoint, planche eller lign.), der fremlægger jeres plan. I kan enten bruge den præsentation, man kan downloade til sidst, eller I kan lave jeres egen. Download også rapporten, der sammenfatter jeres valg.
I fremlæggelsen skal I nemlig kunne argumentere for
- hvad der kendetegner traditionelle og digitale markeder
- hvorfor de benyttede digitale markedsføringstricks har en effekt på de digitale forbrugere.
Desuden skal I overveje, hvilke fordele og ulemper planen indebærer for henholdsvis virksomheden, der skal sælge produktet, og kunderne, der skal købe det.